روستای برنجگان

روستای برنجگان ، بخش باغبهادران ، شهرستان لنجان ، استان اصفهان

وجه تسمیه برنجگان

احمدرضا محمدیان برنجگانی
روستای برنجگان روستای برنجگان ، بخش باغبهادران ، شهرستان لنجان ، استان اصفهان

وجه تسمیه برنجگان

روستای برنجگان

درحدود 280 سال پیش اولین شخصی که این روستا را افتتاح نمود به نام لطفعلی خان لاری که جهت کشاورزی کشت برنج به این سرزمین امد و بنا به مرقوبیت نوع برنج ان این روستا را برنجگان نامیدند که مساحت این روستا 37 هکتار می باشد و در حال حاضر در بین مردم روستا و همچنین ساکنان روستاهای اطراف به برنجگون شهرت دارد

 

 


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

پل های روستا

همینطور که در عکسها قابل مشاهده است مردم قبلآ از پل اهنی که توسط مردم روستا ساخته شده بود استفاده می کردند که به مرور زمان تخریب شد و در حال حاضر از پل جدید  که رابط بین روستای برنجگان و روستای صادق اباد می باشد برای رفت و امد استفاده می کنند 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: عکسهای جالب و دیدنیاخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

تابستان روستا

 فصل تابستان روستای برنجگان حال و  هوای دیگری دارد چون همه کشاورزان بعد از زحمتهای زیادی که تحمل کردن حالا موقع برداشت محصولاتشون فرا رسیده وموقع اون شده که از دست رنجشون استفاده کنن . قدیما تنوع محصول بیشتر بوده اما بخاطر کمبود اب و وارد شدن فاضلاب خانگی به اب مصرفی کشاورزی روز به روز از محصولات قابل عرضه روستا کسر شده تا جایی که این اقلام به حد انگشت شمار از جمله : گردو, بادام, هلو, انگور, زردالو, به, سیب, گلابی, گیلاس, البالو و توت رسیده است . منم عکس این میوه های خوشمزه را تو وبلاگم گذاشتم که شما ببینید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


موضوعات مرتبط: عکسهای جالب و دیدنیاخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

بهار روستا

 فصل بهار سراغاز تازه شدن و نو شدن طبیعت است . در این فصل زیبای خدا برنجگان واقعآ تماشایی و زیباست . شکوفه های درختان سیب و بادام و گیلاس مشام هر رهگذری را تازه می کند و او را مشتاق میکند تا به تماشای طبیعت و لذت بردن از هوای پاک راغب شود

 

 

 


موضوعات مرتبط: عکسهای جالب و دیدنیاخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

جمعیت و موقعیت جغرافیایی روستا

 شکل خانهای روستای برنجگان

از قدیم بنا به رویات افراد ساکن مصالح به کار رفته برای خانها سنگ و خاک رس بوده است و برای خانه ها چینه می گذاشتند به ارتفاع 2 تا 3 متر و در درون گل آن سنگ ریزه به کار میبردند و بعد که خشت اختراع شد خانه ها را با خشت می ساختند.
جمعیت و حدود روستای برنجگان
به طبق سر شماری1370 روستای برنجگان دارای جمعیتی حدود .... نفربوده است روستای برنجگان بر روی تپه ای به شکل ذوزنقه واقع شده است که رود خانه زاینده رود از ضلع شرقی آن میگذرد و محدود است از شمال روستای کرچگان –سعید آباد-و شهر باغبهادران و از جنوب به صادق آباد- از مشرق به روستای خشوئیه و از مغرب به دورک و کته شور واقع شده است و.........
موقعیت جغرافیایی روستای برنجگان
روستای برنجگان با ارتفاع 1790 متر ار سطح دریا و رودخانه زاینده رود در قسمت شمال شرقی آن قرار دارد که در موقیت جغرافیایی8و32 عرض شمالی80 کیلومتری جنوب غربی اصفهان و 60 کیلومتری شمال شرقی شهرکرد بر روی تپه ای که در یک طرف زاینده رود واقع شده است.
 



موضوعات مرتبط: اخبار برنجگان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |

طرح جامع منطقه گردشگری برنجگان

  

 
طرح جامع منطقه نمونه گردشگري برنجگان در کميته فني طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و گردشگري کار گروه گردشگري استان اصفهان تصويب شد .
 

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با بيان اين مطلب گفت: مطالعات طرح جامع منطقه نمونه گردشگري برنجگان در دهمين کميته فني طرح‌هاي سرمايه‌گذاري و گردشگري کار گروه گردشگري استان اصفهان در تاريخ 11 ارديبهشت‌ماه 89 مطرح و به تصويب کميته رسيد . 

احمدرضا مولايي افزود: منطقه نمونه گردشگري برنجگان واقع در 59 کيلومتري شهر اصفهان، در حاشيه محور زاينده رود به وسعت حدود 30 هکتار و حجم سرمايه‌گذاري 240 ميليارد ريال توسط شرکت رفاه گستر چمران احداث خواهد شد. 

وي تصريح کرد: کمپينگ گردشگري، رستوران، هتل و ويلاهاي اقامتي، مجموعه‌هاي خدماتي و تفريحي، نمايشگاه و فروشگاه‌هاي عرضه صنايع دستي و کاربري‌هاي تجاري؛ فعاليت‌هاي تعريف شده در محدوده مطالعاتي طرح است .

60 منطقه نمونه گردشگری در اصفهان

سفر > گردشگری- همشهری آنلاین:
60 منطقه نمونه گردشگری منطقه‌ای،ملی و بین‌المللی با تصویب هیئت وزیران در استان اصفهان تعیین شد.

به گزارش دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، با تصویب هیئت وزیران  5 منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی ،2 منطقه نمونه گردشگری ملی و 53 منطقه نمونه گردشگری منطقه‌ای (محلی) در استان اصفهان بعنوان مناطق نمونه گردشگری منطقه‌ای،ملی و بین‌المللی تعیین شد.

بر اساس این گزارش مناطق دریاچه نمک آران و بیدگل ،ناژوان اصفهان ،تالاب گاوخونی اصفهان ،کویر مرنجاب آران و بیدگل وکلاه قاضی اصفهان بعنوان مناطق نمونه گردشگری بین‌المللی و مناطق گلستان کوه و سرچشمه خوانسار نیز بعنوان مناطق نمونه گردشگری در سطح ملی تعیین شدند.

بر این اساس  مناطق روستای گلهرود برخوار و میمه ،سد خمیران تیران و کرون ،چشمه احمدرضا تیران و کرون،دریاچه چادگان،چشمه لادور خمینی‌شهر ،سد حنا سمیرم،آب ملخ سمیرم، پادنا و چشمه بابازنگ سمیرم، بی‌بی‌سیدان سمیرم، چهل چشمه سمیرم، زرچشمه شهرضا، اسفرجان شهرضا ، آبشار پونه‌زارفریدونشهر، پل بابا محمود فلاورجان، قمصر کاشان، روستای گردشگری نشلج کاشان،محور کوجری گلپایگان ،چرمهین (شالولاک) لنجان، روستای برنجگان ، آبگرم  نائین، کاروانسری هسنیجه نجف‌آباد، روستای دماب نطنز، محور ابیانه اصفهان،امام‌زاده اردستان، جبل نطنز، قمشلوتیران و کرون، گشته چادگان و  سد گلپایگان از جمله مناطق مهم نمونه گردشگری منطقه‌ای تعیین شده می باشد.

بر اساس این مصوبه انجام مطالعات جامع مناطق یاد شده برای اجرای طرحهای سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌گردد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است اعتبار مورد نیاز برای مطالعه و ایجاد زیرساختهای لازم را در لوایح بودجه سالهای برنامه‌ چهارم توسعه پیش‌بینی نماید.

همچنین این تصویب‌نامه ناقض و نافی اختیارات سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان یاد شده نخواهد بود.


 


موضوعات مرتبط: اخبار برنجگانشهرستان لنجانبخش باغبهادراناستان اصفهان

تاريخ : | | نویسنده : احمدرضا محمدیان برنجگانی |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.

دانلود آهنگ جديد